lunes, 9 de noviembre de 2015

VIATGE A GALLOCANTA

Ens vam despertar el dijous molt nerviosos i amb molta il.lusió pel viatge que anàvem a fer els alumnes de 5é i 6é del col.legi Abad Sola. Molta il.lusió no només per passar 2 dies junts i dormir junts ,sinó també per vore els llocs que anàvem a visitar i sobre tot per vore les grulles, havíem estat treballant sobre elles durant les últimes setmanes i això ens havía motivat molt i teníem moltíssimes ganes de vore-les, però també la llacuna, perquè diuen que és la llacuna del color. Així que tots esperàvem molt d´este viatge.

De Gandia anàrem rumb al castell de Peracense, parant primer a esmorzar. El castell va ser construït allí perqué era més difícil d´accedir, ens va explicar el guia, tambe ens va dir que la roca on estava construït       s´anomenava roca Cíclop perquè deien que els Ciclops eren els únics que podien moure-la. A la planta baixa, estaven les armes, perquè allí era on atacaven i tiraven a l´arc. Des de la planta primera vigilaven si venien a atacar-los i preparaven les tropes.Dalt de tot estava la vivenda del l´alcàsser, la cuina, les habitacions etc. El poble es va construïr després i es va anomenar Peracense pel castell. Molt xulo,este castell!!

I rumb a la llacuna de Gallocanta, després de dinar en un parc. El gruller ens va explicar moltes curiositats sobre les grulles, per exemple que és difícil distingir un mascle d´una femella, que muden de plomes cada 3 anys, que les grulles adultes fan un soroll més greu etc. Vam vore les grulles de lluny i vam contemplar l´espectacular paisatge, on la naturalesa i els colors són protagonistes. També vam visitar el museu de Gallocanta,allí vam obtindre molta informasió sobre la llacuna i el patrimoni natural i cultural de la zona. Em va agradar moltísim!!

I ara sí, tocava anar a l´alberg i sopar i gitar-nos.Qué divertit! Tots junts per a dormir! JA JA JA!Dormir, vam dormir poc! I al dia següent vam haver de matinar molt per a tornar a vore les grulles volant en les seues migracions. Les véiem de lluny. Jo crec que tots esperàvem vore-les de més prop,però va ser molt emocionant!

Ara ja tocava fer maletes i anar cap a Daroca. Quin poblet més xulo!Vam fer una ginkana i tot!Ho vam passar fenomenal!I caminet cap a casa, parant a dinar clar.Qué pesar tornar a casa! Ho havíem passat tan bé!

A mi particularment, el viatge m'ha agradat molt i no només per dormir amb els amics i tot aixó,sino també per tots els llocs que hem vist,especialment per les grulles.

PABLO GASCÓN OLIVARES

Resultado de imagen de grulla de papel